Bankügyletek
Ha még nem rendelkezel bankszámlával, neked is hamarosan szükséged lesz arra, hogy felkeress egy bankot és saját bankszámlát nyiss, hogy a kapott juttatásaidat tudják hova utalni. Ezek után lehetnek feladataid folyószámlád kezelésével kapcsolatosan.
Mielőtt ügyintézés céljából felkeresünk egy bankfiókot, jól át kell gondolnunk, milyen ügyeket szeretnénk elintézni. Hasznos lehet, ha előre összeírjuk a kérdéseinket, így biztosan nem felejtünk el semmit, valamint a sorszámhúzáskor hatékonyabban tudunk ügytípust választani.
Bármilyen céllal is érkezünk a bankba, az ügyintézőnél mindenképpen azonosítanunk kell magunkat fényképes igazolvány és lakcímkártya segítségével. 18 éves kor alatt csak törvényes
gondviselővel intézhető bármi is. Azonosításunk után szükség lehet még a bankkártyánkra, illetve addigi folyószámlánkkal kapcsolatos iratainkra. Így az ügyintézők segíteni tudnak kérdéseinkkel, problémáinkkal kapcsolatosan.
Fontos!
Annak érdekében, hogy számlapénzünkhöz hozzáférjünk akkor is, amikor nincs a közelünkben bankfiók, vagy már zárva van, két lehetőségünk van.
A bankautomaták, más néven ATM-ek segítségével készpénzhez juthatunk, illetve olyan ügyek intézhetők el, mint számlalekérdezés vagy mobilegyenleg-feltöltés.
Használatukhoz a bankkártyánkra és annak PINkódjára van szükség.
A legtöbb helyen, ahol fizetni kell, már van bankkártyaterminál, amelybe a kártyánkat behelyezve vagy
hozzáérintve le tudják emelni a számlánkról a fizetendő összeget.