John Lewis karácsonyi reklámjai
A John Lewis christmas advert a John Lewis & Partners brit áruházlánc karácsony előtti időszakban indított televíziós reklámkampánya. 2007-ben indította el első karácsonyi reklámját a John Lewis & Partners. Azóta az Egyesült Királyságban egyfajta éves hagyománnyá vált, és az egyik jele annak, hogy megkezdődött a visszaszámlálás a karácsonyig.
A reklámkampányokban használt dalok gyakran (2018 és 2020 kivételével) különböző előadók meglévő dalainak feldolgozásai.
2007
2007 karácsonyán a John Lewis három év után először jelentkezett televíziós reklámmal, és a hatmillió fontos kampány a legnagyobb szezonális reklámköltésük volt addig a pontig. A reklám nem tartalmazta a későbbi kampányok jellegzetességeit, mint például az érzelmes feloldást vagy a lassított változatú feldolgozást, ehelyett Prokofjev reggeli szerenádját használta a Rómeó és Júliából. A Tim Noble és Sue Webster művészek stílusában az ajándékokat és termékeket gondosan összeállították és elhelyezték, hogy végül egy nőt és egy kutyát ábrázoló árnyékképet hozzanak létre a hóban.
2008
Második éve a Lowe and Partners volt az ügynökség a John Lewis karácsonyi reklámja mögött, amely egy montázs minden korosztályból és az ideális ajándékokról, a "Ha ismered az illetőt, megtalálod az ajándékot" szlogennel. Malcolm Venville rendezésében ez volt az első, amelyben a ma már hagyományosnak számító feldolgozás szerepelt, a Beatles "From Me to You" című dalát a John Lewis meg nem nevezett alkalmazottai vették fel. A teljes számot ingyenesen letölthetővé tették a John Lewis weboldalán, azzal a biztatással, hogy adományozzanak a Wallace & Gromit Gyermekek Alapítványának.
2009
A 2009-es reklám volt az első, amelyet az Adam & Eve ügynökség (ma már a DDB Worldwide része) készített a John Lewis számára, és amely a későbbi karácsonyi kampányokat is ők készítették. A reklámban a Taken by Trees által feldolgozott "Sweet Child o' Mine" című Guns N' Roses-dal, a reklámban kisgyerekek bontják ki az általában felnőtteknek adott ajándékokat, például egy kávéfőzőt és egy laptopot. A "Remember how Christmas used to feel" (Emlékezz, milyen volt régen a karácsony) szlogennel a zárójelenetben egy kislányt láthatunk, aki kicsomagol egy fényképezőgépet, és nővé válik.
2010
Ellie Goulding Elton John "Your Song" című dalának feldolgozása volt a zenéje annak a képsorozatnak, amelyen olyan emberek láthatóak, akik ajándékokat készítenek szeretteiknek. A legszembetűnőbb, ahogy két szülő megpróbál titokban egy hintalovat felcipelni néhány lépcsőn, miközben gyermekeik tévét néznek. A reklám azzal zárul, hogy egy fiú kiviszi a hóesésben lévő kedvenc kutyájának az ajándékokkal teli harisnyát, és felakasztja azt a kennelre.
2011
2012
A 2012-es reklám a 20 éves Gabrielle Aplin által a Frankie Goes to Hollywood klasszikusának, a "The Power of Love"-nak a feldolgozását használva egy hóembert mutatott be, aki mezőkön, folyón és hegyen átkelve próbálta megszerezni a tökéletes karácsonyi ajándékot a hóember asszony számára. A reklámot nagyon gyorsan követte egy gyerekeknek szóló képeskönyv, amelyet a reklám első vetítése után azonnal sietve megírtak és kiadtak. A dal a John Lewis karácsonyi reklámjának első olyan dala volt, amely a brit kislemezlisták első helyére került.
2013
A 2013-as kampányban a Keane "Somewhere Only We Know" című dalának Lily Allen brit énekesnő által készített feldolgozására készült, és egy sor erdei állatot mutatott be klasszikus Disney-stílusban és -környezetben. A teljes reklám 2 percig tartott, és 2D-s animációval készült. Egy karácsony előtt téli álmot alvó medve történetét mesélte el, akit a címadó nyúl rábeszél, hogy ébredjen fel, és lássa a karácsonyt teljes pompájában.
2014
A 2014-es kampány indítását megelőző sajtóközleményében a John Lewis kijelentette, hogy a reklám szlogenje a következő volt: " Ajándékozz valakinek olyan karácsonyt, amilyenre mindig is vágyott". Hozzátették, hogy "a szívmelengető reklám egy kisfiú, Sam és pingvin barátja, Monty közötti valószínűtlen barátság történetét meséli el."[1] Tom Odell brit énekes-dalszerző a reklámhoz John Lennon 1977-es "Real Love" című dalának feldolgozását vette fel, amely a Beatles 1996-os megjelenése után az utolsó hivatalos dal volt, amelyet a Beatles rögzített, mielőtt 2023-ban újabbat adnak ki.
2015
A 2015-ös kampány az Oasis 1994-es "Half the World Away" című B-oldalának feldolgozását tartalmazza, amelyet a norvég Aurora énekesnő énekel, és egy fiatal lány történetét meséli el, aki megpróbál kapcsolatba lépni egy öregemberrel, aki egyedül él a Holdon. Próbálkozásai, hogy felkeltse a férfi figyelmét, kudarcba fulladnak, mígnem a lány hőlégballonon keresztül egy különleges távcsövet küld neki, és a férfi karácsony éjjelén végre láthatja a Földet. A reklám szlogenje a következő: "Mutassuk meg valakinek, hogy idén karácsonykor szeretik", a vállalat pedig az Age UK jótékonysági szervezettel működik együtt.
2016
A reklám egy fiatal lány, több vadállat és egy Buster nevű boxer kutya történetét követi nyomon. Karácsony estéjén a fiatal lány apja trambulint épít a kertben, mire két róka és egy borz elkezd ugrálni a trambulinnal, később pedig két mókus és egy sün csatlakozik hozzájuk. Miközben az állatok játszanak, Buster a nappaliból figyeli őket. Karácsony napján a lány leszalad a lépcsőn és a kertbe, hogy megtalálja a trambulint, mire Buster felugrik rá, és maga is ugrál egy kicsit.
2017
A Michel Gondry által készített reklámban a The Beatles "Golden Slumbers" című dalának feldolgozását láthatjuk az Elbow együttes előadásában. A film egy fiú történetét meséli el, aki fél a sötétben, és egy Moz nevű szörnyetegről, aki az ágya alatt lakik. A fiú a sötétségtől megijedve egy éjszaka benéz az ágya alá, és rájön, hogy Moz ott pihen. Bár a gyerek először megijed, majd idegesíti a szörnyeteg bohóckodása, a kettő nagyon hamar összebarátkozik, bár a fiú hamar elkezd fáradni nappal a Moz-zal való éjszakai játék miatt. Azon a karácsonyon a gyerek egy olyan ajándékot talál a fa alatt, amit a családja látszólag nem ismer el. Kinyitva egy éjjeli lámpát talál. Amikor az éjjeli lámpa bekapcsol, már nem látja új barátját, de amint kikapcsolja, rájön, hogy Moz mégiscsak ott van.
2018
Elton John a "Your Song" nyitóhangjainak eljátszásával kezdődik, majd visszafelé haladva felidézi életét és pályafutását, végül az 1950-es évek karácsonyának napjáig jut el, amikor édesanyjától egy zongorát kapott karácsonyra.
2019
Edgar, a fiatal sárkány annyira izgatott a karácsony miatt, hogy nem tudja kordában tartani a szájából feltörő lángokat. Még a falu karácsonyfáját is felgyújtja, elrontva ezzel mindenki karácsonyi hangulatát. Ám amikor legjobb barátnője, Ava egy figyelmes ajándékot ad neki, ami éppen egy izgága sárkánynak való, rájön, mennyire fontos neki. A reklámban a Bastille a REO Speedwagon "Can't Fight This Feeling" című dalát dolgozza fel a London Contemporary Orchestrával.
2020
Egy kisfiú hószívben adott egy kis szeretetet egy hóembernek, aki a boldogságot egy hóember-párnak adta tovább, akinek hiányzott az autójuk kereke, úgy, hogy a középső testét kivette, és szív-lufivá alakította át. Egy kis szeretet lassan emberről emberre terjed a videóban. Az "egy kis szeretet" azokra az apró dolgokra utal, amelyeket az egyes személyek tesznek a videóban. A reklámban az "Egy kis szeretet" című dal is szerepel. A Celeste által írt és felvett dal az első eset, hogy kifejezetten a karácsonyi kampányhoz rendeltek dalt, nem pedig egy meglévő szám feldolgozását.
2021
Egy Nathan nevű fiú észrevesz egy tárgyat, amely a buszon ülve leesik az égből. Leszáll a buszról, és berohan az erdőbe, ahol észrevesz egy űrhajót és egy Skye nevű földönkívülit. Elfut, majd végül megmutatja neki világító karácsonyi pulóverét. Ezután megmutatja a karácsony számos alapdarabját; karácsonyfát, karácsonyi süteményt, világító kijelzőket. Később észrevesz egy elektromágneses impulzust, és visszaszalad az erdőbe, ahol látja, hogy Skye éppen távozni készül. Odaadja neki a pulóverét, a lány pedig megcsókolja. A reklámban Philip Oakey és Giorgio Moroder "Together in Electric Dreams" című dalának feldolgozását a londoni pub énekesnő, Lola Young adja elő.
2022
Egy férfi először gyakorolja a gördeszkázást, de mindig megbotlik és elesik. Miközben tovább próbálkozik, a férfi felesége telefonál valakinek, aki közli velük, hogy nagyon várnak valamit. Később kiderül, hogy mindketten örökbe fogadtak egy fiatal lányt, Ellie-t, aki a gondozási rendszerben volt. Ellie, akinek szenvedélye a gördeszkázás, elkezd kötődni új apjához. A kampány az Action for Children és a Who Cares Scotland? együttműködésével jött létre, hogy felhívja a figyelmet a gondozásban élő gyermekekre. A reklámban a Blink-182 "All The Small Things" című dalának feldolgozását a Postmodern Jukebox adja elő Mike Geierrel (Puddles Pity Party művésznéven).
2023
Egy fiatal fiú a helyi piacon talál egy "tökéletes karácsonyfát" nevelő dobozt, és elülteti a magot otthon, a növényről azonban kiderül, hogy egy Snapper nevű Vénusz légycsapója növény. A reklámban Andrea Bocelli "Festa" című kislemeze hallható.