Okmányiroda és az ügyfélkapu
A magyar állampolgárok kívánságuk és egyben jogos elvárása, hogy ügyeiket hatékonyan, gyorsan és egyszerűen intézhessék, és az állam segítséget nyújtson számukra.
Az első egységes arculattal rendelkező kormányablakok 2011-ben kezdték meg működésüket a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban. Az új kormányablakok megnyitása 2014 februárjától folyamatosan történik.
Milyen ügyeket lehet intézni okmányirodában?
- jogosítvány ügyintézés
- lakcímigazolvány, lakcímváltozás
- személyazonosító igazolvány
mozgáskorlátozottak parkolási engedélye
- gépjármű átírás
- üzletek működési engedélye
A kormányablakon belül található meg az okmányiroda.
Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok
A Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálat vagy "kormányablakbusz" egy ügyintézésre felszerelt kisbusz, amely előre meghatározott időpontokban elérhető olyan településeken, ahol nem működik állandó jelleggel kormányablak
A mobilizált kormányablakokban - többek között - az alábbi ügyek intézésére van lehetőség:
- személyi igazolvány igénylése
- lakcímváltozás bejelentése
- jogosítvány (vezetői engedély) ügyintézés
- parkolási igazolvánnyal kapcsolatos ügyek
- diákigazolvány igényléséhez szükséges NEK adatlap felvétele
- útlevél igénylése
- ügyfélkapu regisztráció
Az ügyfélkapu
Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.
Jó, ha tudod!
- Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet.
- Ügyfélkapu nyitható személyesen a kormányablakokban vagy elektronikusan https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen.
A személyes ügyfélkapu regisztrációhoz be kell mutatni a személyazonosság igazolására alkalmas érvényes okmányt (személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély, útlevél).
Az ügyfélkapu létesítése ingyenes!
A regisztráció - a jogszabályban előírt azonosítás és ellenőrzés sikeressége esetén - azonnal megtörténik.
Sikeres regisztráció esetén a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használható aktiváló kódot küld a regisztrált e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető.