Okmányiroda és az ügyfélkapu

2022.10.26

A magyar állampolgárok kívánságuk és egyben jogos elvárása, hogy ügyeiket hatékonyan, gyorsan és egyszerűen intézhessék, és  az állam segítséget nyújtson számukra. 

Az első egységes arculattal rendelkező kormányablakok 2011-ben kezdték meg működésüket a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban.  Az új kormányablakok megnyitása 2014 februárjától folyamatosan történik. 

Milyen ügyeket lehet intézni okmányirodában? 

  • jogosítvány ügyintézés
  • lakcímigazolvány, lakcímváltozás
  • személyazonosító igazolvány 
  • mozgáskorlátozottak parkolási engedélye 

  • gépjármű átírás 
  • üzletek működési engedélye 

A kormányablakon belül található meg az okmányiroda. 

Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok

A Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálat vagy "kormányablakbusz" egy ügyintézésre felszerelt kisbusz, amely előre meghatározott időpontokban elérhető olyan településeken, ahol nem működik állandó jelleggel kormányablak 

A mobilizált kormányablakokban - többek között - az alábbi ügyek intézésére van lehetőség:

- személyi igazolvány igénylése
- lakcímváltozás bejelentése
- jogosítvány (vezetői engedély) ügyintézés
- parkolási igazolvánnyal kapcsolatos ügyek
- diákigazolvány igényléséhez szükséges NEK adatlap felvétele
- útlevél igénylése
- ügyfélkapu regisztráció

Az ügyfélkapu

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. 

Jó, ha tudod!

  • Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet.
  • Ügyfélkapu nyitható személyesen a kormányablakokban vagy elektronikusan https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen. 
  • A személyes ügyfélkapu regisztrációhoz be kell mutatni a személyazonosság igazolására alkalmas érvényes okmányt (személyazonosító igazolvány, kártya formátumú vezetői engedély, útlevél).

  • Az ügyfélkapu létesítése ingyenes!

  • A regisztráció - a jogszabályban előírt azonosítás és ellenőrzés sikeressége esetén - azonnal megtörténik.

  • Sikeres regisztráció esetén a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használható aktiváló kódot küld a regisztrált e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető.