Ügyfélkapu

2022.05.03

Mi az ügyfélkapu? 

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó szervekkel. 

Az Ügyfélkapu előnyei

 Ügyfélkapu által igénybe vehetőek a közigazgatási szervek elektronikus szolgáltatásai, vagyis akár személyes utánajárás nélkül is intézhetők a hivatali ügyek. 

További előnye, hogy egyre több eljárásban elektronikusan is küldhetik az adózóknak a hivatalos iratokat

Kinek lehet Ügyfélkapuja? 

Bárkinek. Pontosabban bármely  személynek lehet Ügyfélkapuja állampolgárságtól függetlenül

Ügyfélkapu létrehozása 

Ahhoz, hogy használhassuk az Ügyfélkaput, először regisztrálni kell. Az ügyfélkapu létesítése ingyenes

Az Ügyfélkapu működése 

Regisztrációt követően a felhasználónév és jelszó megadásával léphetünk be a Kormányzati Portálra, ahol az Ügyfélkapu a:

https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/ oldalon érhető el.

 Mivel a regisztrációhoz minden személyes adatunkat megadtuk, hitelesítettük is azokat, az ügyfélkapun keresztül történő belépést úgy képzeljük el, mintha felmutatnánk a személyi igazolványunkat. Tehát azon a bizonyos kapun kizárólag minket engednek be, a saját személyes rendszerünkbe. 

FONTOS!

Ezt csak az az ember láthatja, akinek hozzáférést engedünk, tehát megadjuk neki a felhasználónevünket és a jelszavunkat. Mivel bizalmas információkat is tartalmaz, lehetőleg csak annak engedjünk hozzáférést, akiben megbízunk, és szükségünk van a közreműködésére (pl. könyvelő). 

Legfontosabb szolgáltatások, amik az Ügyfélkapun keresztül intézhetők 

  • IDŐPONTFOGLALÁS KORMÁNYABLAKBA, OKMÁNYIRODÁBA

Az alkalmazás használatával előre lefoglalhatja időpontját a számára leginkább megfelelő kormányablakba, okmányirodába, ezáltal elkerülve a sorban állást.

  • ÉRTESÍTÉS LEJÁRÓ ÉRVÉNYESSÉGŰ OKMÁNYOKRÓL


  • SZEMÉLYIJÖVEDELEMADÓ-BEVALLÁS

Az SZJA a személyi jövedelmet terhelő adó. Személyi jövedelemadót a magánszemélyeknek kell fizetniük jövedelmük után

  • TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI NYUGELLÁTÁS IGÉNYLÉSE ELEKTRONIKUS ÚTON

Az öregségi nyugdíj, az özvegyi nyugdíj, az árvaellátás, a szülői nyugdíj, a baleseti hozzátartozói nyugellátás, illetve az özvegyi járadék igénylése. 

  • SZEMÉLYAZONOSÍTÓ IGAZOLVÁNY ELVESZTÉSE, ELTULAJDONÍTÁSA, MEGSEMMISÜLÉS BEJELENTÉSE 


  • HATÓSÁGI ERKÖLCSIGAZOLVÁNY IGÉNYLÉSE 


  • EESZT-ELEKTRONIKUSAN EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSI TÉR 

A Lakossági Portálon TAJ-száma segítségével Ön is meg tudja nézni ellátási adatait, korábbi kezelések dokumentumait, zárójelentéseit, leleteit, receptjeit.

  • VEZETŐI ENGEDÉLY ELVESZTÉSÉNEK, ELTULAJDONÍTÁSÁNAK, MEGSEMMISÜLÉSÉNEK BEJELENTÉSE ÉS AZ OKMÁNY PÓTLÁSA IRÁNTI KÉRELEM BENYÚJTÁSA 

A vezetői engedély pótlás szolgáltatás lehetővé teszi azt, hogy elektronikus úton kérelmezze az elveszett/eltulajdonított/megsemmisült okmány pótlását. A kérelem benyújtásával eleget tesz bejelentési kötelezettségének is. 

Bálintnak: