Ügyfélkapu

Mi az ügyfélkapu?
Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók
számára, hogy kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó szervekkel.
Az Ügyfélkapu előnyei
Ügyfélkapu által igénybe vehetőek a közigazgatási szervek elektronikus szolgáltatásai, vagyis akár személyes utánajárás nélkül is intézhetők a hivatali ügyek.
További előnye, hogy egyre több eljárásban elektronikusan is küldhetik az adózóknak a hivatalos iratokat.
Kinek lehet Ügyfélkapuja?
Bárkinek. Pontosabban bármely személynek lehet Ügyfélkapuja
állampolgárságtól függetlenül.
Ügyfélkapu létrehozása
Ahhoz, hogy használhassuk az Ügyfélkaput, először regisztrálni kell.
Az ügyfélkapu létesítése ingyenes.
Az Ügyfélkapu működése

Regisztrációt követően a felhasználónév és jelszó megadásával léphetünk be a Kormányzati Portálra, ahol az Ügyfélkapu a:
https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/ oldalon érhető el.
Mivel a regisztrációhoz minden személyes adatunkat megadtuk, hitelesítettük is azokat, az ügyfélkapun keresztül történő belépést úgy képzeljük el, mintha felmutatnánk a személyi igazolványunkat. Tehát azon a bizonyos kapun kizárólag minket engednek be, a saját személyes rendszerünkbe.
FONTOS!
Ezt csak az az ember láthatja, akinek hozzáférést engedünk, tehát
megadjuk neki a felhasználónevünket és a jelszavunkat. Mivel bizalmas információkat is
tartalmaz, lehetőleg csak annak engedjünk hozzáférést, akiben megbízunk, és szükségünk van
a közreműködésére (pl. könyvelő).
Legfontosabb szolgáltatások, amik az Ügyfélkapun keresztül intézhetők
IDŐPONTFOGLALÁS KORMÁNYABLAKBA, OKMÁNYIRODÁBA
Az alkalmazás használatával előre lefoglalhatja időpontját a számára leginkább megfelelő
kormányablakba, okmányirodába, ezáltal elkerülve a sorban állást.
ÉRTESÍTÉS LEJÁRÓ ÉRVÉNYESSÉGŰ OKMÁNYOKRÓL
SZEMÉLYIJÖVEDELEMADÓ-BEVALLÁS
Az SZJA a személyi jövedelmet terhelő adó.
Személyi jövedelemadót a magánszemélyeknek kell fizetniük jövedelmük után.
TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI NYUGELLÁTÁS IGÉNYLÉSE ELEKTRONIKUS ÚTON
Az öregségi nyugdíj, az özvegyi nyugdíj, az árvaellátás, a szülői nyugdíj, a baleseti hozzátartozói
nyugellátás, illetve az özvegyi járadék igénylése.
SZEMÉLYAZONOSÍTÓ IGAZOLVÁNY ELVESZTÉSE, ELTULAJDONÍTÁSA, MEGSEMMISÜLÉS BEJELENTÉSE
HATÓSÁGI ERKÖLCSIGAZOLVÁNY IGÉNYLÉSE
EESZT-ELEKTRONIKUSAN EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSI TÉR
A Lakossági Portálon TAJ-száma segítségével Ön is meg tudja nézni ellátási adatait, korábbi
kezelések dokumentumait, zárójelentéseit, leleteit, receptjeit.
VEZETŐI ENGEDÉLY ELVESZTÉSÉNEK, ELTULAJDONÍTÁSÁNAK, MEGSEMMISÜLÉSÉNEK BEJELENTÉSE ÉS AZ OKMÁNY PÓTLÁSA IRÁNTI KÉRELEM BENYÚJTÁSA
A vezetői engedély pótlás szolgáltatás lehetővé teszi azt, hogy elektronikus úton kérelmezze az elveszett/eltulajdonított/megsemmisült okmány pótlását. A kérelem benyújtásával eleget tesz
bejelentési kötelezettségének is.